W dniu 17 marca br. w Starostwie Powiatowym odbyło się spotkanie, w którym udział wzięli przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego z powiatu drawskiego. Spotkanie prowadził Jacek Kozłowski Starosta Drawski.
Tematem spotkania było omówienie nowych zadań w związku z wprowadzeniem ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Bezpieczeństwo mieszkańców, wdrożenie ustawy i sprawnie funkcjonujące zarządzanie na każdym szczeblu samorządu, dobra współpraca z gminami są jednym z najważniejszych zadań w najbliższym czasie.
Ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej nakłada nowe obowiązki na samorządy. Podczas spotkania omówiono zadania, które muszą realizować gminy, aby chronić mieszkańców przed zagrożeniami. Włodarze gmin są odpowiedzialni m.in. za ostrzeganie i informowanie mieszkańców
o zagrożeniach oraz koordynowanie działań związanych z ochroną ludności.
Podczas spotkania uczestnicy wymienili się informacjami na temat stopnia przygotowania do wdrażania nowych przepisów. Omówili również plan działania na najbliższe miesiące, a także zasady współpracy w realizacji założeń ustawy.