„Spróbujmy inaczej - rola metod edukacyjnych w procesie dydaktyczno-terapeutycznym z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” - pod tym tytułem 15-go stycznia br. odbyło się szkolenie w Zespole Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie.
Spotkanie miało na celu podsumowanie działań placówki w ramach programu Erasmus+. Pełniąca obowiązki dyrektora Joanna Springer, wprowadziła uczestników w temat szkolenia: „Erasmus+: Dlaczego warto wziąć udział?”. Następnie przedstawione zostały trzy bloki tematyczne: „Outdoor Education”, „Special Needs and Inclusion in Education” oraz „Job shadowing” – zaprezentowane przez nauczycielki ZPE-T. Tematyka poszczególnych części nawiązywała do mobilności, które odbyły nauczycielki, wyjeżdżając w ramach programu Erasmus+. W ciągu roku nauczyciele ZPE-T odwiedzili takie kraje europejskie, jak: Chorwacja, Hiszpania, Malta i Grecja.
- Wystąpienia nawiązywały do doświadczeń, które nauczycielki nabyły odwiedzając nowe szkoły, a także do metod edukacyjnych, które stosowane są w innych krajach europejskich, i które mogą być inspiracją do działań z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych – mówi jedna z uczestniczek mobilności.
Tego dnia aula szkoły zamieniła się w multikulturową przestrzeń, która sprzyjała atmosferze europejskości. Oprócz wystąpień, uczestnicy szkolenia mogli obejrzeć wielkoformatowe zdjęcia, nawiązujące do zrealizowanych kursów w Europie. Na zgromadzonych czekały upominki oraz słodki poczęstunek. Każdy otrzymał również certyfikat uczestnictwa.
- Spotkanie pokazało, że dzielenie się wiedzą i doświadczeniem sprzyja budowaniu pozytywnych relacji w lokalnej społeczności. Dzięki takim inicjatywom stajemy się otwarci na nowe wyzwania, nowe możliwości, a także doskonalimy swój warsztat pracy w oparciu o międzynarodowe doświadczenia – mówi Monika Sokolik, jedna z prelegentek. W szkoleniu wzięli udział pracownicy szkół z terenu powiatu drawskiego, terapeuci i specjaliści, którzy na co dzień mają do czynienia w swojej pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.