Tematyka zajęć dotyczyła głównie metod pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, edukacji włączającej, roli nauczyciela w procesie diagnostycznym i budowania relacji między uczniami a nauczycielem.
Zajęcia były prowadzone zarówno przez praktyków – nauczycieli z wieloletnim doświadczeniem w edukacji włączającej, psychologów, socjopedagogów, jak i nauczycieli akademickich przygotowujących do pracy przyszłych nauczycieli.
Wyjazd był okazją nie tylko do poszerzenia i usystematyzowania wiedzy, ale i wymiany doświadczeń – równolegle w tym samym ośrodku szkolili się m.in. nauczyciele z Włoch, Portugalii, Estonii, Rumunii, Norwegii i Francji, więc rozmowy na temat różnych systemów edukacji i rozwiązywania problemów były codziennością.
Okazją do integracji było również zwiedzanie Splitu z erasmusową przewodniczką. Poznawanie historii tego niezwykłego miasta oraz degustacja lokalnych potraw pozwoliły jeszcze lepiej poznać kulturę i dalmacką gościnność.
Ciekawym doświadczeniem była wizyta w Dziennym Domu Opieki i rozmowa z jego kierowniczką, która opowiedziała o pracy Ośrodka i oprowadziła kursantów pokazując poszczególne warsztaty terapii zajęciowej.
Korzystając z pogody, ostatniego dnia, tuż po odebraniu certyfikatów, reprezentantki ZPE-T udały się na wycieczkę do Trogiru – urokliwego miasteczka z pięknymi wąskimi uliczkami, przystaniami oraz zapierającymi dech plażami.