Wczesnym rankiem, o godzinie 6:00 uczniowie wyruszyli w stronę pierwszego punktu wycieczki – Oświęcimia. Młodzież wraz z przewodnikiem zwiedzała obóz koncentracyjny Auschwitz. Uczniowie poznali historię tego miejsca oraz usłyszeli o losach osób, które trafiły do obozu. Spacer po terenie obozu wiązał się wieloma emocjami. Uczniowie podążali ścieżkami, po których kiedyś codziennie maszerowały tłumy więźniów ostatecznie poddanych eksterminacji. W zbiorach muzealnych znajdowały się m. in. zdjęcia, stroje, włosy więźniów oraz przedmioty, które przywieźli ze sobą do obozu nieświadomi czekającego ich tam losu. Spacer zakończył się refleksją o tym, że pomimo negatywnych emocji związanych z tym miejscem, należy je utrzymywać, ponieważ ludzie, którzy nie pamiętają historii są skazani na jej ponowne przeżycie.
Kolejnego dnia młodzież wybrała się na piesze zwiedzanie Krakowa. Uczniowie zobaczyli budynki Traktu Królewskiego, barbakanu oraz najbardziej charakterystyczne miejsca na Starym Mieście, rynek z sukiennicami i kościołem Mariackim. Następnie skierowali się na Wawel, gdzie mieli okazję dotknąć dzwonu Zygmunta. Przewodniczka zdradziła im, że dotknięcie dzwonu może przynieść szczęście w miłości lub bogactwo w zależności od tego, którą ręką go dotkniemy. Z wieży dzwonniczej podziwiali panoramę miasta. Po zakończeniu intensywnego zwiedzania skorzystali z kilku chwil relaksu na rynku w zabytkowym otoczeniu. Następnie przejechali do Wieliczki, gdzie zwiedzali kopalnię soli, znajdującą się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Uczniowie pokonali ponad 2 kilometry wykutych w skale korytarzy na głębokości 135 metrów pod ziemią. Przewodnik opowiedział młodzieży legendę o pierścieniu świętej Kingi, której kopalnia zawdzięcza swoje istnienie oraz przedstawił historię kopalni i organizację pracy.
Ostatniego dnia wycieczki uczestnicy udali się do Muzeum Lotnictwa. Deszczowa pogoda nie zniechęciła do oglądania ponad 200 statków powietrznych zgromadzonych na otwartym placu. Natomiast eksponaty znajdujące się wewnątrz muzeum związane z historią rozwoju lotnictwa były nie lada gratką, szczególnie dla chłopców. Po zakończeniu zwiedzania uczniowie i opiekunowie pełni wrażeń, udali się w podróż powrotną.
„Poznaj Polskę” to przedsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki. Jego celem jest wsparcie nauczycieli oraz wzbogacenie i uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego. Program to sposób na poznanie naszego dziedzictwa narodowego i kulturowego oraz popularyzację osiągnięć polskiej nauki.