Idea przyświecająca konkursowi to propagowanie wśród uczniów czytelnictwa literatury anglojęzycznej w oryginale, które nie tylko pomaga w rozwijaniu umiejętności językowych, ale jest też ogromną przyjemnością. Głośne zaś czytanie, jest przyjemnością podwójną, bo dzieloną z innymi.
Warsztat 11 uczestników oceniało jury w składzie: Beata Wrzosek–Majewska, Zbigniew Jarząbek i Izabella Chojnacka. Pod uwagę brane były wymowa, intonacja i interpretacja, gdyż zadaniem uczestników było rozbawienie, wzruszenie lub utrzymanie w napięciu słuchaczy. Okazało się, że doskonale do tego nadaje się proza Jane Austen, jako że brawurowe zaprezentowanie fragmentu „Dumy i uprzedzenia” zapewniło Kornelii Ciosmak I miejsce, zaś Julia Bilińska zajęła miejsce II prezentując „Emmę” tejże autorki. Hanna Więcek zajęła miejsce III, prezentując fragment opowiadania E.A.Poe – „The Tell-Tale Heart. Zdradzieckie Serce.”. Wyróżnioniona w konkursie została Kornelia Kucharska za wspaniałą interpretację „Czarnoksiężnika z Krainy Oz” Franka Bauma.
Zwycięzczyniom gratulujemy, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział i chęć podzielenia się z innymi wybranymi przez siebie tekstami.
Uczestnicy konkursu obdarowani zostali klasycznymi pozycjami literatury angielskiej, oczywiście w oryginale. Nagrody zakupione zostały ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0, z puli przeznaczonej na promocję czytelnictwa.
Organizatorką konkursu była szkolna bibliotekarka i anglistka Izabella Chojnacka.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025