1. Nigdy nie podawaj ani nie wysyłaj nikomu loginu i hasła do bankowości internetowej czy mobilnej. Prawdziwy pracownik banku nie będzie Cię o to pytać.
2. Nigdy nie klikaj w linki przesłane SMS-em. Potwierdź ewentualną zaległość w płatności samodzielnie, kontaktując się np. z dostawcą gazu czy firmą kurierską.
3. W przypadku telefonu od osoby podającej się za pracownika banku, rozłącz się, samodzielnie znajdź numer infolinii i potwierdź, czy ktoś do Ciebie dzwonił.
4. Nigdy nie instaluj oprogramowania z przesłanych linków ani w trakcie rozmowy telefonicznej, dotyczącej Twojego rachunku lub środków na nim zgromadzonych.
Podejrzewasz, ze doszło do kradzieży Twoich danych? Koniecznie:
1. Poinformuj swojego dostawcę usług płatniczych.
2. Zmień dane do logowania.
3. Zastrzeż kartę lub zablokuj rachunek płatniczy.
Dzięki temu uniemożliwisz oszustom kradzież środków lub w przypadku, gdy już do niej doszło - zapobiegniesz wykonywaniu dalszych transakcji.
4. Jak najszybciej zgłoś sprawę policji.