Logopedzi ZPE-T w Bobrowie, po raz czwarty, włączyli się w świętowanie i przeznaczyli na działania terapeutyczne cały tydzień nauki szkolnej. W ten sposób podkreślono, że zajęcia terapii mowy to nie tylko zabawy oddechowe, ćwiczenia artykulacyjne czy usprawnianie aparatu mowy, lecz także inne aktywności wspierające rozwój mowy dzieci.
W trakcie terapii, razem z uczniami, podejmowano szereg działań mających na celu poprawę wad wymowy podopiecznych, a także wspierano i zachęcano do komunikacji z innymi uczniami, wychowawcami, nauczycielami oraz światem zewnętrznym.
W dniach 7-11 marca br., logopedzi z Zespołu Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie, przygotowali dla grup przedszkolnych i szkolnych zajęcia profilaktyczne. Nie zabrakło na nich zabaw z bańkami mydlanymi, kolorowymi piórkami oraz miłej i ciepłej atmosfery. Jeden z dni Tygodnia Logopedy był dniem logopedycznych gier planszowych, zachęcających do edukacyjnej zabawy oraz wzajemnej, sportowej rywalizacji. Zarówno młodsze, jak i starsze dzieci, bardzo chętnie uczestniczyły w przygotowanych zajęciach.
Terapeutki, ku uciesze podopiecznych, zachęciły do udziału w konkursie nt. „Planszówkowa Logopedia”. Jego celem było stworzenie kreatywnej gry planszowej uwzględniającej różnego rodzaju ćwiczenia logopedyczne (między innymi artykulacyjne, oddechowe, słuchowe, utrwalające, itp.). Podsumowaniem działań profilaktycznych było ogłoszenie wyników konkursu, wyłonienie oraz nagrodzenie zwycięzców, a także wręczenie wszystkim uczestnikom drobnych upominków.
Wszystkim logopedom życzymy dużo sukcesów i wytrwałości w podejmowaniu nowych wyzwań logopedycznych, satysfakcji z wykonywanej pracy oraz entuzjazmu i pogody ducha przez cały rok!
Autor: A. Kucharska-Rajch, M. Siluk, ZPE-T w Bobrowie