Ile było uczestników tego wydarzenia? Co ciekawego zaprezentowali wystawcy? Jakie wykłady porywały na scenie podczas dziesiątej edycji Targów – sprawdźmy !
Na początek słowo wstępu…
Targi to przede wszystkim możliwość bezpośredniej wymiany informacji pomiędzy poszukującymi pracy a pracodawcami reprezentującymi różne branże. Ideą tego wydarzenia jest promocja zatrudnienia oraz integracja lokalnych instytucji i przedsiębiorców. Targi Pracy to szansa na zmiany w życiu zawodowym lub najzwyczajniej - znalezienie pracy. Formuła imprezy sprzyja interakcji, wymianie kontaktów i nawiązywaniu cennych znajomości. Targi to również spotkania dot. funduszy na założenie działalności gospodarczej, rozwoju działalności i przedsiębiorczości.
Liczby mówią same za siebie !
Na placu targowym zebrało się 40 wystawców. W targach uczestniczyło blisko 1000 osób. Patrząc z perspektywy ilości gości oraz wystawców można stwierdzić,że wydarzenie to wpisało się w potrzeby lokalnych pracodawców i przedsiębiorców, którzy wciąż usilnie poszukują kandydatów do pracy. Na stoiskach wystawowych dostępnych było blisko 800 wolnych miejsc pracy na różnych stanowiskach i różnych branżach, 40 miejsc pracy dla pracowników młodocianych oraz oferty stażu. Było w czym wybierać.
Scena X TPiP 2019 – arena wiedzy, inspiracji i dyskusji !
W tym roku, nie zabrakło nowości na scenie targowej. Na początek warsztaty POZYTYWKA, które pobudziły nasze umysły do pozytywnego myślenia i działania – Pani Barbara Popławska. Na scenie poruszane były tematy związane z tak trudnymi aspektami jak: pokonywanie własnych barier i stereotypów, umiejętność okazywania pozytywnych uczuć, praca nad samooceną i motywacją do działania - tak bardzo potrzebne zarówno w życiu. Ciekawe i motywujące spotkanie, pojawił się też nowy trend: zapraszanie chętnych uczestników na scenę i dzielenie się zdobytą wiedzą lub też wykonywanie ćwiczeń. Była moc!
Kolejne inspirujące spotkanie poprowadził Pan Robert Bodendorf. Spotkanie dla młodych i przyszłych przedsiębiorców nt. prowadzenia działalności, budowaniu wizerunku marki, marketingu, zachowaniu klientów oraz o trendach na rynku.
Każda z prelekcji inna, pokazująca rynek pracy z innej perspektywy. Wierzę, że słuchacze wynieśli z wystąpień wiele dla siebie, a biorąc pod uwagę ilość osób na widowni, jesteśmy przekonani, że obraliśmy właściwy kurs na wartości merytoryczne.
W sumie w obu warsztatach uczestniczyło blisko 100 osób.
Na koniec – ukłony dla Współorganizatorów, Partnerów i Gości…
Organizacja takiego wydarzenia nie byłaby możliwa bez wsparcia wielu instytucji.
Partner strategiczny: Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w regionie szczecineckim.
Partnerzy i instytucje wspierające: Pan Stanisław Cybula Starosta Drawski oraz pracownicy Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Pani Jolanta Pluto-Prądzyńska Dyrektor i pracownicy Ośrodka Kultury w Drawsku Pomorskim, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Drawsku Pomorskim, Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego,
Patronatem wydarzenie objęły: Zachodniopomorski Związek Pracodawców i Przedsiębiorców, Drawskie Strony Internetowe, DrawskoPomorskie.com, Gawex Media.
Dziękujemy za pomoc, wsparcie merytoryczne, wsparcie techniczne i nieocenione rady. Wierzymy, że połączenie sił to początek czegoś ważnego, a wspólna praca to sukces.
Tekst: Magdalena Piekarzewicz