W tegorocznej edycji wyróżniono 70 urzędów skarbowych, a 2 z nich nagrodzono. Nasz urząd już po raz siódmy został wyróżniony. Z tego miejsca Naczelnik Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim bardzo dziękuje przedsiębiorcom za wypełnienie i złożenie ankiet konkursowych oraz okazane zaufanie, to cieszy i daje dużo satysfakcji.
Na dobrą opinię i zaufanie klientów, szczególnie takich wymagających jakimi są przedsiębiorcy nie jest łatwo zasłużyć. Nam udaje się to już od kilku lat. Klienci doceniają nas za wysokie standardy obsługi, profesjonalizm, kompetencje, oraz budowanie życzliwych, ludzkich relacji.
Właściwe relacje z przedsiębiorcami są dla nas bardzo ważne. Przedsiębiorcy są ”kołem zamachowym gospodarki”, to nasi najważniejsi klienci i zależy nam na ich profesjonalnej obsłudze w przyjaznej atmosferze.
Dobra opinia i zaufanie klientów motywują nas do dalszego promowania wysokich standardów obsługi oraz tworzenia w kontaktach z przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.
Laureatami konkursu w naszym województwie zostały także:
Urząd Skarbowy w Białogardzie
Urząd Skarbowy w Choszcznie
Pierwszy Urząd Skarbowy w Koszalinie
Drugi Urząd Skarbowy w Koszalinie
Pierwszy Urząd Skarbowy w Szczecinie
Gala finałowa konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy" odbyła się 28 czerwca 2017 r. w siedzibie Business Centre Club. 70 urzędów, wyróżnionych przez przedstawicieli biznesu, może posługiwać się tym tytułem przez rok, do czasu rozstrzygnięcia kolejnej edycji konkursu. Wśród nagrodzonych znalazły się dwa urzędy, które po raz 15. otrzymały wyróżnienia. Są to Urząd Skarbowy w Łukowie oraz Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku. Trzy urzędy wyróżnione podczas tegorocznej gali zdobyły tytuł po raz pierwszy. Najwięcej urzędów skarbowych nagrodzono w województwie mazowieckim.
Prezes Business Centre Club Marek Goliszewski, gratulując naczelnikom nagrodzonych urzędów, podkreślił, że działania administracji skarbowej i przedsiębiorców mają wspólny cel, którym jest stabilność budżetu państwa. Zwrócił uwagę na dwie rzeczy, które utrudniają realizację tego celu: szarą strefę oraz trudne i skomplikowane prawo. Dlatego tak ważna jest wzajemna współpraca między biznesem a administracją.
Dyrektor Departamentu Poboru Podatków w Ministerstwie Finansów Tomasz Strąk odczytał list szefa Krajowej Administracji Skarbowej Mariana Banasia, w którym minister pogratulował naczelnikom nagrodzonych urzędów skarbowych za ogromny wkład w budowanie profesjonalnej i przyjaznej administracji. Szef KAS zaakcentował, że sukcesywna modernizacja administracji skarbowej jest odpowiedzią na potrzeby podatników, a oceny wystawione przez przedsiębiorców są dla tej administracji impulsem do dalszych zmian. Tomasz Strąk zauważył, że w trudnym okresie wdrażania reformy KAS administracji skarbowej udało się połączyć poprawę ściągalności podatków z przyjaznym podejściem do podatników.
Kanclerz Loży Łódzkiej Krzysztof Borkowski zwrócił uwagę na wyraźną pozytywną zmianę nastawienia urzędów do przedsiębiorców. Jego zdaniem bardzo ważna jest otwarta postawa urzędników, nastawiona na pomoc w rozwiązywaniu problemów przedsiębiorców. W imieniu nagrodzonych organizatorom konkursu podziękowała naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Radomiu Pani Bożena Rusinowska.