To czym się interesujesz, wpływa na twój zawód
Data wydarzenia: 24-03-2017
W szkołach oprócz tradycyjnych i obowiązkowych zajęć dydaktycznych są i takie, które rozwijają pasje, talenty i zainteresowania. To czym dziś interesuje się młodzież, w dużym stopniu wpływa na ich życie i zawodowe wybory. W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Drawsku Pomorskim ten fakt jest priorytetem w pracy z młodzieżą.
22 marca 2017 r. licealiści z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Drawsku Pom. z klasy II a wzięli udział w warsztatach z kosmetykinaturalnej. Po zapoznaniu się z tematyką dotyczącą składu kosmetyków i ich funkcji, uczniowie poznali substancje wykorzystywane podczas ich produkcji. Wiedza ta czyni z nich człowieka świadomego konsumenta.
Licealiści, razem z wychowawcą Anną Ignacak realizują m.in. tym działaniem projekt „Nasze pasje”. W ramach zajęć dzielą się swoimi zainteresowaniami i pasjami, czyli zdradzają „co im w duszy gra”. Jego głównym celem jest rozwijanie różnorodnych zainteresowań uczniowskich, propagowanie ich talentów oraz wiedzy, przygotowanie do nawiązywania relacji interpersonalnych i aktywizowanie zachowań przedsiębiorczych.
Następnie uczniowie przygotowali w grupach m.in. naturalny peeling do ciała, balsam i peeling do ust, kule do kąpieli oraz oczyszczającą maseczkę węglową. Na koniec mieli okazję skorzystać z własnoręcznie wykonanych kosmetyków. Nad całością czuwały prowadzące zajęcia Agata Janicka, Patrycja Kołodziejczyk oraz Kinga Wiśniewska.
Dwa tygodnie wcześniej uczniowie mieli sposobność poszerzyć swoje zainteresowania o elementy animacji poklatkowej. Tym razem grupa Maciek Kraska, Marta Głogowska i Michał Lewandowski przygotowali zajęcia dotyczące tworzenia filmów animowanych. Poklatkowa technika realizacji, to metoda rejestracji obrazu wykorzystywana głównie w klasycznym filmie animowanym oraz w filmach naukowych. Do stworzenia prostej animacji poklatkowej nie potrzebujemy całego sztabu ludzi oraz zaawansowanej wiedzy – wystarczy aparat cyfrowy i odrobina cierpliwości. Za każdym razem, gdy nieznacznie zmienimy położenie obiektów, należy wykonać ich zdjęcie. W ten sposób otrzymamy serię zdjęć, które należy ze sobą połączyć używając dostępnych programów graficznych – wg tych instrukcji młodzież w grupach wykonywała swoje zadanie. Efektem była wiedza wykorzystana w praktyce – samodzielnie stworzone filmiki.