Celem warsztatów było zbudowanie motywacji do działania i wiary w siebie. Warsztaty podzielono na dwa etapy. W ramach pierwszego etapu prowadzono działania związane z motywowaniem oraz rozwojem osobistym, a drugi to cykl warsztatów z gościem - Weroniką Fibich, która wprowadziła młodzież w problematykę opisywania świata i utrwalania jego obrazu w pamięci.
W ramach projektu ćwiczono komunikację werbalną i pozawerbalną. Warsztaty uświadomiły młodzieży, jak trudną sztuką jest komunikacja. Uzmysłowiły również, że często poddajemy się wyobrażeniom i błędnym interpretacjom, nie bazując na faktach. Młodzież brała udział w wielu ćwiczeniach, np. przypisywanie werbalnego komunikatu do materiału filmowego, który wyświetlano bez dźwięku, wspólne rysowanie na ustalony temat, bez użycia komunikatu werbalnego, i opisywaniu tych prac. Ciekawym ćwiczeniem była analiza grupowa tekstu opowiadania, której celem było wypracowanie wspólnego stanowiska wobec wcześniej zaznaczonego problemu. Ocena postaw bohaterów tekstu była kluczem do zrozumienia ról, postaw i wpływów poszczególnych uczestników grupy działającej w projekcie „Widzieć więcej”. Scenki dramowe, w których uczestnicy wchodzili w różne role, pozwoliły zauważyć zjawisko interpretacji faktów, które często zniekształcają rzeczywisty obraz.
Zajęcia prowadziły: Dorota Izdebska (arteterapeuta) i Aleksandra Radecka, polonistka, opiekun koła dziennikarskiego.