Wszyscy chcemy, aby nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi. Można to osiągnąć m.in. poprzez rozwój czytelnictwa. Taki też był cel zajęć warsztatowych przeprowadzonych przez Zofię Lisowską - pedagoga i Wioletę Kubik - Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z uczniami klas I-III w Szkole Podstawowej w Broczynie.
Na pewno każdy rodzic chce przekazać swojemu dziecku to, co najlepsze. Chce, aby dobrze się rozwijało, nie miało problemów w szkole, wyrosło na dobrego człowieka. Aby tak się stało, wcale nie trzeba stosować nowoczesnych metod lansowanych w wielu podręcznikach dla rodziców – trzeba skorzystać z najprostszego sposobu wpływającego na osobowość dziecka – należy zachęcić dziecko do czytania książek. Taki też cel miało spotkanie z rodzicami uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Broczynie. Nie jest to zadanie łatwe, biorąc pod uwagę statystykę czytelnictwa zarówno osób dorosłych jak i dzieci.
W czasach, w których żyjemy, nastąpił ogromny postęp techniczny. W dobie komputerów, telewizji, kina, warto zastanowić się nad rolą książki we współczesnym życiu człowieka i czynić starania by było na nią miejsce i czas, by nie stała się przebrzmiałą oznaką minionych epok. Kino, telewizja, video, komputery: internet, gry komputerowe, w dzisiejszych czasach stanowią dla książki niebezpieczną konkurencję. Mimo to, dzięki swoim wartościom uniwersalnym, książka odgrywa ogromną rolę w kształtowaniu osobowości dziecka. Wzbogaca wiedzę młodego czytelnika o otaczającym go świecie, wpływa na rozwój jego zainteresowań, pozwala silnie przeżywać treść czytanego tekstu i poddawać się jego wpływowi wychowawczemu. Umożliwia przekazywanie wiedzy o rzeczywistości, kształtowanie określonych postaw, rozwija wyobraźnię i myślenie. Kontakt z książką dostarcza dziecku wzorców pisania i mówienia, pozwala poznawać nowe słownictwo, formy gramatyczne, pisownię. Można to osiągnąć przez zachęcanie do czytania poparte oddziaływaniami wychowawczymi.